MEDIACIÓ I CONVIVÈNCIA A L' IES LA GUINEUETA. ESPAI EDUCATIU PER COMPARTIR EXPERIÈNCIES, REFLEXIONS I BONES PRÀCTIQUES.

26 d’octubre, 2008

Prevenció de la violència a les escoles

Un canvi d emirada per abordar i prevenir la violència a les escoles" ens presenta un enfocament nou d' aquest fenòmen que preocupa tant als professionals de l' educació, a les famílies i a la societat.
El
llibre incideix en un canvi de perspectiva en la forma d' abordar la violència a les escoles amb una mirada global, sistèmica i inclusiva i amb un enfocament educatiu per a incidir en la prevenció.
Reflecteix l' enfocament i el treball que el Grup Grode dins l' Observatori de la violència a les escoles està portant en escoles i instituts d' arreu de Catalunya amb l' objectiu d' analitzar la dinàmica de relacions en el grup, identificar les causes dels factors de vulnerabilitat que es donen en el grup, companyar al professorat en la reflexió i el debat i promoure accions educatives en els centres per a afavorir les relacions en el grup, prevenir la violència i millorar la convivència.
Aquesta actuació forma part del catàleg d' accions dels Plans Educatius d' Entorn amb implicació del Departament d' Educació i les Ajuntaments participants.

17 d’octubre, 2008

A L' EQUIP DE MEDIACIÓ DE L' IES LA GUINEUETA:


Primero que todo me gusta la gente que vibra,
Que no hay que empujarla, que no hay que decirle
Que haga las cosas, sino que sabe lo que
hay que hacer y lo hace.

Me gusta la gente con capacidad para medir las
consecuencias de sus acciones, la gente que no
deja las soluciones al azar.

Me gusta la gente justa con su gente y consigo
misma, pero que no pierde de vista que somos
humanos y nos podemos equivocar.

Me gusta la gente que piensa que el trabajo en
equipo entre amigos produce más que los
caóticos esfuerzos individuales.

Me gusta la gente que sabe la importancia de la
Alegría.

Me gusta la gente sincera y franca , capaz de
oponerse con argumentos serenos y razonables a
las decisiones de un jefe.

Me gusta la gente de criterio, la que no traga
entero, la que no se avergüenza de reconocer que
no sabe algo o que se equivocó.

Me gusta la gente que, al aceptar sus errores, se
esfuerza genuinamente por no volver a
cometerlos.

Me gusta la gente capaz de criticarme
constructivamente y de frente, a estos les llamo
mis amigos.

Me gusta la gente fiel y persistente, que no
desfallece cuando de alcanzar los objetivos e ideas
se trata.

Me gusta la gente que trabaja por resultados.
Con gente como esa, me comprometo a lo que
sea, ya que con haber tenido esa gente a mi lado
Me doy por bien retribuido.

Mario Benedetti

13 d’octubre, 2008

PRESENTACIÓ PERFIL PROFESSIONAL DE MEDIADOR













En el marc de les accions complementàries i d’acompanyament a la fomació, i amb el finançament del Fons Social Europeu, l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona ha portat a terme durant aquest any 2008 la definició del Perfil Professional del Mediador.

Amb aquest projecte hem elaborat el mapa funcional i competencial associat al rol de mediador, aportant diferents productes i instruments útils per a desenvolupar la professió.

Durant tot el treball de camp, han participat, de forma activa, prop de setanta professionals de la mediació. Aquests han aportat diferents perspectives, enriquint el contingut dels productes desenvolupats, els quals us presentem en aquesta jornada, plantejada com un espai de trobada i debat al voltant de la figura del Mediador.
Objectius:

Presentar els resultats del projecte de definició del Perfil Professional del Mediador.

Donar a conèixer els productes resultants del projecte: una definició del perfil professional, una eina d’avaluació i una guia de recursos i desenvolupament.

Posar a debat els principals reptes i oportunitats de futur de la professió des dels diferents àmbits de la professió: formació, gestió del perfil des del sector públic i privat i definició del rol de mediador.

L3, Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona.
C/Ciutat de Granada 131
08018 Barcelona

12 d’octubre, 2008

Declaració de la Seu d'Urgell sobre convivència


El dilluns 6 d'octubre es va presentar al CEIP Drassanes de Barcelona, la Declaració de la Seu d'Urgell. .L' acte va estar presidit pel Conseller d' Educació i organitzat pel Centre Unesco dins la celebració del Dia Mundial del Professorat.

Durant l'acte s'ha llegit la declaració de la Unesco amb motiu del dia mundial del profesorat i la declaració final del IV congrés Educació i Entorn que va tenir lloc a la Seu d'Urgell el passat mes de maig


La declaració de la Seu d' Urgell sobre convivència és el manifest elaborat en el 4rt Congrés " Educació i entorn" el passat mes de maig pels participants, organitzacions, entitats i organismes que van reflexionar sobre convivència en el marc del congrés.
El 4rt Congrés " Educació i entorn" va servir per reflexionar sobre la convivència " Conviure- com viure"en quatre àmbits:
Es van aplegar més de 300 professionals relacionats amb l' educació que van aportar propostes i reflexions en els diferents eixos del congrés , fruit d' aquest treball ha estat la Declaració de la Seu i les altres propostes seran recullides per part de l' organització del congrés.
També va haver espais de reflexions :

Congrés sobre Convivència i Resolució de conflictes

La facultat de Ciències de l' Educació de la Universitat de Málaga organitza
I CONGRESO NACIONAL SOBRE CONVIVENCIA Y RESOLUCIÓN DE CONFLICTOS EN CONTEXTOS SOCIOEDUCATIVOS
el 27,28 i 29 de novembre.
" La celebración de este Congreso responde a la tarea principal de profundizar en las vías prácticas para el desarrollo de lo que se conoce como “Cultura de Paz”. Este concepto se relaciona con la necesidad de difundir una cultura de las diferencias, de la tolerancia, de la negociación, de la concentración y del diálogo. Corren tiempos en los que los centros educativos y sociales se ven asediados con diferentes situaciones conflictivas que se convierten en fenómenos de gran impacto social como el buylling o la violencia de género. Las nuevas realidades familiares y sociales, la incidencia de las nuevas tecnologías y de los medios de comunicación, la diversificación de métodos de aprendizaje y los movimientos poblacionales, vienen generando un replanteamiento renovador de los procesos educativos y sociales, orientado a la respuesta a demandas socioeducativas que atiendan esta diversidad y propicien la convivencia. Es preciso, y cada vez más evidente, asumir un abordaje global, social y educativo, de los temas que inciden en “vivir con” la diversidad, la inter y multiculturalidad, las demandas socioeducativas, los conflictos desgranando lo positivo de los mismos y afrontándolos constructivamente..., en suma, todo aquello que matiza y en ocasiones problematiza los cauces para el óptimo desarrollo de la convivencia".