L´experiència educativa de d´aquest centre amb l´implicació de l´ equip educatiu amb Juanjo Muñoz al seu cap ha fet possible reduir l´absentisme en un 40%.
Tenen accions com : " Si l´alumnat no va a l´escola, el van a buscar a casa;
si té problemes familiars, solucionen els problemes de la família perquè l´alumnat pugui anar al centre.
Quan algunes alumnes gitanes es casen als 14 anys, intenten que no deixin d´estudiar. Són exemples de la seva pràctica diària.
Acompanyar a l´alumnat amb disciplina i carinyo per ajudar-ho a crèixer com a persona i com a ciutadà, com comenta Angel Encinas en el seu bloc.
El bloc "igualdad en las 3000" de l´institut ens fa un post de l´experiència.
Com diu Chelucana: La educación es un factor indispensable para que la humanidad pueda conseguir los ideales de paz, libertad y justicia social" Jacques Delors.
Antena 3 en el seu espai Espejo publico, fa un reportartge de l´experiència. Aplaudim aquesta iniciativa, de acostar-nos a una realitat escolar diferent de la que difon de manera sensacionalista alguns mitjans, i de mostrar un institut a on la convivència, el reconeixement, l´acceptació , l´educació i la igualtat d´oportunitat són una realitat.
Una exalumna, estudiant de periodisme fa també un post en el seu bloc.
Des d´aquest espai volem felicitar molt sincerament a tot l´equip humà que fa possible aquesta realitat, com han capgirat una realitat adversa i per ser un model positiu de donar valor a l´educació. Ens quedem amb una frase de Juanjo:
- es impensable que un alumno agreda a un professor.... no van a pegar a quien les quiere.
Via: Igualdad en las 3000
5 comentaris:
M'agradaria saber algunes coses:
quin és el curriculum que estan seguint? Ah! i quina programació?
I què no es malentengui com una crítica, sino com una curiositat per millorar la meva tasca docent.
Joan d'informàtica.
Gràcies Joan per visitar aquest espai i deixar comentaris.
No crec que el currículum o la programació sigui en aquest cas el més important... Jo crec que aquesta experiència traspassa les parets de l´institut i va més enllà....Crec que pel conec de aquest institut, treballa amb el barri i amb les famílies, aquestes ha vist en l´educació i en aquest institut, una oportunitat per sortir del " gueto"... però no de paraules sinó de fets.. Per exemple recordo l´any passat, que l´alumnat i el professorat del centre (amb el consentiment de les famílies)van venir a pintar les aules, implicant-se amb el centre i fent-lo seu...i per tant tenint cura d´ell....
Si només veim l´acte educatiu com un fet aillat, individual, només en la nostra aula difícilment poden produir-se canvis d´aquesta magnitut.
Per a mi el treball que fan a l´institut Antonio Dominguez és un exemple real de que les utopies són possibles i que l´educació pot transformar la realitat.
La pregunta anava per un altre camí. Sense menystenir l'institut aquest, sempre hi ha una tendència a magnificar els èxits i a amagar una gran quantitat d'informació sobre el procès, la situació, els agents implicats, els recursos dedicats... Obviament no es pot dir tot en un petit video.
No obstant, si algú tinguès la vareta màgica per fer les coses "ideals" ja s'hauria tornat famòs.
Hi ha moltes variables que incideixen en els sistemes complexos, i mai de la mateixa manera.
Certament, m'agradaria anar a aquest institut i conèixer-lo de ben a prop, però mai per a repetir el que fan, sino per a saber com s'ha consolidat allò que consideren un èxit.
Joan d'informàtica
Si vols conèixer més a fons l´institut et convido a seguir el seu bloc
http://igualdad3000.blogspot.com/
El seu director
Juanjo Muñoz té un bloc on expressa les seves idees sobre la educació,les seves reflexions sobre la vida a l´instituts, del que jo aprenc molt...
http://elblogdejuanjo.wordpress.com/
Uf, demasiado Roser, demasiados halagos inmerecidos a un grupo de docentes que solamente cumplimos nuestra tarea lo mejor que sentimos. Muchísimas gracias, y un abrazo.
Publica un comentari a l'entrada